Alla inlägg under maj 2008

Av Linda - 30 maj 2008 16:26

då var man hemma efter fem dagar i skogen. det har varit helt underbart och utmanande. solen har strålat varje dag och vi har kunnat bada. men att bo tillsammans sex pers som du inte känner sen innan, i ett vindskydd, laga mat i hop, ja i princip göra allt i hop är ganska krävande.


tack å lov hade jag bettan i min grupp. en as skön tjej från b-klassen. vi har varit såkallade "surfittor", nä men de andra har till och från betett sig som riktiga skitungar. två av våra medlemmar var endsat 19 år och fortfarande boende hos föräldrarna. tror knappt att de någonsin har lagat mat förut. sedan var det chillarn som mest tänkte på sig själv men endå hade lite sympati för oss andra och gjorde några få insatser i disk och matlagning. sedan hade vi såklart fina jakob som fixade och donade med det mesta och såg till att vi andra mådde bra.


men sammanfattningsvis måste jag säga att dessa dagar har varit fantastiska och jag har lärt mig massor. skulle gärna ut och vandra igen. någon som vill hänga med?


nu måste jag ta en dusch. har inte gjort det sen i söndags. fräsch va?

i morn ska jag på 40 års kalas. ska bli nice. jag å syrran, christian å eric skall även övernatta på ulvsunda. ska bli nice det med.


glad helg på er

Av Linda - 25 maj 2008 13:16

söndag! jobbade till 03.00 inatt. somnade in vid fyra snåret. nu har jag käkat frulle och känner mig hyffsat pigg. var riktigt roligt att jobba i går. det var bröllop med 82 pers och vi var sju i servisen. allt gick väldigt bra och vi fick massor av beröm. sedan fick vi smaka på all underbar mat som de lagar på stället med.


dagen i ära känns lite stressig. massor som jag måste hinna med. städa lyan färdigt, packa allt, packa till nästa vecka, handla mat inför veckan och skriva ner lite anteckningar från litteraturen från friluftsliv.


så det blir ett kort inlägg.


simma lugnt i solen


P U S S


Av Linda - 24 maj 2008 13:09

hade en jätte bra kväll i går. blev först vin på klaras balkong sedan kom ylva å hämtade oss med sin "nya" bil och så åkte vi hem till hennes söta lya på söder.


där blev vi både makeade och hårfixade av ylva å det blev såååå fint. sedan lånade jag klaras blommiga kjol och röda skor, jag kännde mig så snygg. som att gå ut helt ny lixom. sedan taxi till east. vi fick inte tag på axel så det blev inget hotellet. ylva jobbar extra på east så vi fick gå före i kön å dricka gratis skumpa, det gillar linda!! wiii!


sov hos klara inatt så nu e jag bara hemma en sväng för att svida om till jobbstassen för att sen hämta upp klara. ska bli kul att jobba. var länge sedan.... fast men e ju lite seg som sagt.


glad lördag


K   R   A   M

Av Linda - 23 maj 2008 17:44

jag skulle ta en lugn kväll med packning och städning, behöver även ta fram prylarana inför nästa vecka men..... ett samtal från en vän kan ju ändra allt. klara behövde alkohol i kroppen och i det här fina vädret kan man inte sitta hemma en fredagskväll. så det ska bli vinmys på hennes eller ylvas  balkong och sedan hotellet där en gammal gymnasiepolare jobbar. känner mig as pepp och det var länge sedan jag å klara slog klackarna i taket. vi ska jobba båda två i morn så vi får vara bakis tillsammans. har bestämt midsommar palner nu oxå. blir smögen med camilla å jonas å jonas kompisar, hehe....


nu måste jag hoppa i partystassen.


3-vlig fredag till er alla!

Av Linda - 23 maj 2008 09:46

fortsätter med samma rubrik. tänkte att det kunnde va bra reklam för lyan. vilken härlig fredag. vaknade halv åtta och tog en promenix på en timme. nu sitter jag framför datorn med frulle bestående av grapefrukt, ägg, smörgås å kaffe, gott! börjar 11.30 idag. ska träffa min grupp inför nästa veckas friluftsliv. vi ska planera mat och vandringsrutt. sedan har jag dubbellektion i fotboll till 16.30 segt att sluta så sent en fredag.


i kväll ska jag bara packa å städa i lägenheten. har även lovat att köra hit en säng eftersom att hon som skall hyra har en ledsjukdom och inta klarar av att komma upp i loftsängen. sedan skalla jag nog softa hos mamma å pappa som inte är hemma. men det är rätt nice att ha villan för sig själv. måste ta det lugnt för i morn ska jag jobba hela natten.


ha en skön fredag!

Av Linda - 22 maj 2008 19:44

har haft några dagars bloggtorka. att jag har haft mkt att göra bidrar nog en hel del. hade tenta i tisdags och inlämning av arbete igår. båda grejerna gick ok. men man kan ju alltid plugga mer men vad fasen. nu e det gjort.


hade basgruppsdag idag. lite segt men kul att träffa camilla å de andra i gruppen. vill lägga in en varning för lunchen på stockholms glasshus. den smakar absolut inte lika bra som glassen. jag ger den minus tre av tio möjliga. beställde en tonfisk sallad. fick tonfiskröra i en stor klumb med inlagda grönsaker och lite sallad, riktigt b, nej förrästen, riktigt c.


har fått min lya uthyrd i två veckor nu. en 50 årig skribent från göteborg ska hyra den. super nice att få in extra pengar och super att man kan bo hos päronen när man behöver pengar. ska faktiskt försöka få den uthyrd resten av sommaren med. drar ju till linköping när skolan slutat för att jobba hos brorsan några veckor. sen blir det gotland och sen mer jobb. är en väldigt bra inkomstkälla. här e annonsen om någon e sugen på en lya i sommar: http://www.blocket.se/vi/16460804.htm


nu ska jag ta mig en dusch för jag har varit ute å sprungit.... skönt. sen ska jag börja packa ihop mina kläder inför min två veckorsflytt.


ha det!


Av Linda - 17 maj 2008 16:39

Hade precis bestämt mig för att ta en lugn kväll hemma hos mor å far då min kära vän Marie ringde. De skulle ut å käka i kväll och några kompisar från göteborg som gått terapeut utbildningen med mig var här på besök. Så då kunde jag inte säga nej. Tänkte dock käka hos päronen först å ta bilen in sen så att det inte blir för sent.


Blev ingen solning. Orkade inte ta mig ner till centrum. Promenad fick räcka. Känner mig så seg idag..... vet inte riktigt varför. Var en sväng med mamma i skärholmen och köpte en present till syrran. Blev en plånbok för det pratde hon så glatt om igår att hon behövde en ny. Så det blir nog bra.


Nä nu ska jag nog faktiskt ta mig en liten power nap. Är så trött.


Puzzelpuss

Av Linda - 17 maj 2008 10:18

Sov enda till nio idag, skönt! Nu har jag suttit en stund med mitt Vfu-arbete och ska snart ge mig ut på en promenix. Funderar på att gå och sola med. Det är ju ingen sol ute längre och den lilla färg jag fått vill jag ju så gärna behålla.


Annars skall dagen gå åt till plugg. Måste börja läsa om friluftslivet också. Kankse utgång i kväll. Stella i min klass skall på något party där hon inte känner så många och ville att jag skulle hänga med. Har inte bestämt mig ännu. 


Just jäklar, jag måste ju städa med. Börjar bli lite väl stor klädhög i soffan och dammigt under bordet.


Ha en fin lördag.


KRAM 

Ovido - Quiz & Flashcards