Alla inlägg under mars 2008

Av Linda - 25 mars 2008 22:01


Idag har jag ju inte hunnit blogga. Gick upp i ottan klockan åtta å blickade ner i böckerna. Pluggade en liten stund men sen känndes det som att jag fått nog. Gårdagens plugg fick räcka. Efter lite telefonplanering inför festen med Camilla beställde jag 66 italienska buffeér tills på lördag. Jag hade även fått mejl från kåren att saker och ting skall lösa sig med lokalen så förhoppningsvis kan vi börja förbereda redan på fredag.


Tentan gick, ja, jag vet inte. Får se helt enkelt. Orkar inte äns tänka på om jag klarat den eller inte. Efter tentan kom Johan till mig. Mycket trevligt med lite sällskap. Sedan åkte vi hem till mami å papi på 61 års kalas. Vi åt soppa å våfflor, jätte gott!


Nu ska jag snart sova. I morn ska jag sova ut. Sååååå skönt.


Hejsvejs

Av Linda - 24 mars 2008 11:39

vår "påskafton" som var på påskdagen blev riktigt mysig. syrran+ familj rullade in vid tio snåret. då körde vi rulla ägg. det är en gammal skånsk påsklek som syrrans man lekte när han var barn. det var riktigt kul och jag var en hejjare på att rulla. nybörjartur kanske. lillebror kom till lunch. sedan var det skattjakt för barnen å skatten var såklart påskägg. även vi vuxna fick smaska i oss godis. å såklart äter jag alltid mer än vad jag orkar. varför kan jag inte äta godis med måtta??? käkar ju nästan tills jag blir illamående. kvällen avslutades i alla fall med mitt favvoritspel, med vilda gester. vi hade sjukt kul när vi spelade.


så idag var det då sista pluggdagen innan tentan. var uppe åtta i morse. tog en snabbfrulle å sen åkte jag åter hem till min egen lilla lya. tror att jag får mest gjort här. så idag är det fokus, plugg plugg å åter plugg.


konstigt nog känns det helt okej. känner inte samma stress som innan. tänker att jag gör faktiskt mitt bästa och jag kan bara jag vill. blev lite personlig pepping där. nu har jag en liten checka mejlen, facebook och blogg paus till 11.50 sedsan är det plugg till 13.00 och efter det ska jag unna mig en tur ner till centrum. där ska jag checka lindex (om det är öppet) och handla någon god lunch. sedan e det tillbax till anatomin igen.


nu måste jag snart tillbax till böckerna.


K R A M

Av Linda - 23 mars 2008 07:55


Idag ska vi alltså fira påskafton. Blev bara lite firat i går då det bara var jag, mamma och pappa. Men om två timmar kommer huset stormas av tre sötisar med föräldrar. Känner mig rätt trött idag. Ska gå och göra mig en kaffe så att jag piggnar till.


Ska bli kul att träffa lillebror idag med. Han har varit i sundsvall i helgen och jobbat som speaker på en skidtävling. Förrästen så köpte vi spelet " Med vilda gester" igår (kan starkt rekomenderas, sjukt kul). Hoppas på några matcher i kväll tillsammans med syrran å brorsan.


Blir tyvärr inte så mycket plugg idag. Får plugga stenhårt i morn. Orkar inte tänka på tentan idag. Ska försöka koppla bort det.


Nä, kaffe nu å frulle såklart

Av Linda - 22 mars 2008 14:32

en låååång promenad senare känner jag mig så nöjd å belåten. nu ska jag laga mig en god fetaost sallad. sedan skall jag å mamma åka och köpa spelet "vilda gester". vi spelade det i sälen med familjen håkansson. det är skit roligt så det vore kul om vi fick tag på det så att vi kan spela det i morn.


hej så länge


Bild på mig iklädd full mondering (lägg även märke till gångstavarna)

Av Linda - 22 mars 2008 10:09


Idag var det påskafton. Guud vad skönt det är att vara långledig. Det var så länge sedan jag tog det lugnt så här många dagar i rad. Jag gick upp i skaplig tid, halv nio i morse. Har nu ätit en lång frukost med ägg, fil, rågbröd och värdens godaste kaffe från mina föräldrars underbara kaffemaskin.


Nu ska jag lära mig fem muskler innan jag och mamma går på en två timmars långpromenad. Vårt påskfirande har flyttats till i morgon då lillebror Eric kommer hem. Syrran med man+ deras tre gullungar kommer också hit då. Tydligen ska vi göra någon lek som heter rulla ägg som kommer från syrrans mans familj.


Som ni kanske förstår tofflade jag hemma hela kvällen igår. Såg på lets dance.  Absolut rätt par som åkte ut. Tror att jag har hela svenska folket med mig på det. Eller är det någon som tycker att Karl-Petter borde ha stannat? Visserligen gillar jag hans dialekt och han har blivit väldigt duktig men jämfört med de andra var han sämst.


Nä dax att börja plugga muskler. Förrästen härligt att solen skiner även om marken är täckt med snö.


PÅSK KRAMAR

Av Linda - 21 mars 2008 19:42


då var man mätt som sjytton. åt värdens godaste skaldjurssoppa gjord på eget recept av min kära far. till det dracks det ett glas torrt vin. det bjöds även på en supergod efterrätt, brulé med rosmarin. han är en riktig fena i köket.


jag har även lärt mig femton nya muskler idag ursprung, fäste och funktion. bra gjort linda! nu sitter jag i valet å kvalet om jag ska gå ut och fira marikas sm seger i ishockey, grattis förrästen, eller stanna här hos mor och far och se på lets dance. det lutar starkt åt förslg nr2. efter onsdagens utgång med hemkomst klockan fyra borde jag nog hålla mig i skinnet tills the big PARTY!


förrästen, snacka med min bror som har ett cafe´idag. han ska fixa tårtan och jag tror att den kommera att bli riktigt bra........ kan tyvärr inte avslöja för mycket till er som kommer .....


nä, lets dance om 10 min. känns mycket lockade.......


glad fredag (även om jesus korsfästes idag)

Av Linda - 21 mars 2008 10:54

man blir ju inte direkt överlycklig när man vaknar till värdens snöoväder denna långfredag. det är ju för sjytton snart april.....


men i går kväll bestämmde jag mig att denna morgon skulle startas med promenad, så det var bara att dra på sig långkalsongerna och pulsa ut. det är konstigt att en promenad på morgonen kan få en att må så bra. det blir lixomen en sån bra start på dagen....... varje gång jag kommer hem från dessa promenader och sitter där med min frukost framför mig bestämmer jag att jag måste promenera oftare.


ska åka hem till mami å papi under påskhelgen. det blir en bra helg för promenader och plugg. ska plugga till omtentan på tisdag. jag hoppas och ber för allt i värden att jag klarar den.


tack å adjö, ännu mera snö

Av Linda - 20 mars 2008 19:47

men idag var jag ändå uppe med tuppen vid nio snåret. idag började planeringen för the big PARTY!!! camilla kom hit å vi planerade å planerde. tur att hon är en sån fena på att skriva listor.


allt som skall inhandlas, skrivas, ätas, spelas mm är nu snyggt uppradat efter varandra. om du aldrig har planerat en stor fest bör du pröva på det. tar mycket tid men det e faktiskt väldigt kul. bordsplaceringen var absolut det som tog mest tid.


tänkte blogga lite om vägen till festen som äger rum den 29e, shit vad jag längtar.


nu e jag rätt slut i huvudet efter allt planerande. rätt trött med. känner att jag lider av lite sömnbrist. ska lägga mig tidigt i kväll.


tack å adjö, massor med snö!

Ovido - Quiz & Flashcards